maanantai 4. heinäkuuta 2011

Tervetuloa mukaan!

Tervetuloa seuraamaan ensimmäistä blogiani! Blogini on ennen kaikkea laidutusaiheinen, mutta muustakin elämästäni ajattelin kirjoittaa, sillä kaikki on yhteydessä kaikkeen. Olen 22-vuotias ja opiskelen kovalla työllä ansaitussa unelmien opiskelupaikassa. Lisäksi teen töitä kesäisin lähes täyspäiväisesti ja opiskelujenkin ohella osa-aikaisesti. Minulla on poikaystävä, jota tässä blogissa kutsun nimellä E. Olen normaalipainoinen, BMI n. 21,8, mutta tavoitteena olisi laihtua suunnilleen BMI:hin 19. Tie sinne on kuitenkin pitkä ja vaikea.

Aion aloittaa nyt laihdutusurakan, jonka aikana toivottavasti laihdun nuo katalat 8 kiloa painostani pois. Pääpaino on pakostakin ruokavaliolla, mutta tietysti urheilu on tärkeässä sivuroolissa, jotta painonpudotus kohdistuisi nimenomaan kehossani olevaan rasvakudokseen. Ruokavaliossani kiinnitän ruuan määrän (kokonaiskalorien) lisäksi paljon huomiota ruoan laatuun: sokeri on täysin kielletty, sillä en pysty syömään mitään kohtuullisia määriä, jos sallin itselleni sokeriset herkut. Sokeri on minulle myrkky, sillä se aiheuttaa ahmimiskohtauksia. Toinenkin asia on minulle ruokavaliossa tärkeä: säännöllinen ateriarytmi. Vaikka kuinka tarkoituksena on, että syön vähemmän kuin kulutan, en usko aterioiden pois jättämiseen. Pyrin syömään vähintään 3 kertaa päivässä, jotta aineenvaihduntani ei hidastuisi.

Haluaisin tietysti saavuttaa tavoitteeni nopeasti, mutta koska painonpudotus on vaikeaa silloin, kun on jo valmiiksi normaalipainoinen, olen asettanut itselleni tavoitteeksi maltilliset puoli kiloa viikossa. Tällöin myös toivo elää, että voisin säilyttää osan lihasmassastani laihtumisesta huolimatta. Laskujeni mukaan tulen tätä vauhtia pääsemään tavoitteeseeni tämän vuoden lokakuun loppupuolellta, viimeistään marraskuun alussa. Jaksan kyllä pinnistellä sinne asti, sillä tämä on minulle tärkeä asia!

Toivottakaa minulle onnea ja jaksamista, koska sitä tarvitaan.
Rakkaudella Yelene

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti